Właściciele nieruchomości, w których znajdują się wyroby zawierające azbest, są zobowiązani do składania „Informacji o wyrobach zawierających azbest”. Termin składania tych informacji upływa zawsze 31 stycznia za rok poprzedni. Obowiązek ten wynika z przepisów wprowadzonych przez Ministra Gospodarki i dotyczy osób fizycznych oraz właścicieli budynków.
Właściciele i zarządcy obiektów muszą przeprowadzać inwentaryzację obecnych wyrobów azbestowych oraz sporządzać odpowiedni spis. Do kategorii wyrobów objętych tym obowiązkiem zaliczają się m.in. płyty azbestowo-cementowe oraz rury i złącza zawierające azbest. Ważne jest, aby informacje te dotyczyły rodzaju, ilości oraz miejsc występowania substancji, które zagrażają zdrowiu i środowisku.
Każda zgłoszona informacja powinna być przygotowana w dwóch egzemplarzach, z których jeden dostarczany jest do Urzędu Miejskiego w Myśliborzu, a drugi przechowywany przez właściciela przez okres jednego roku. Przypomnienie o konieczności uaktualnienia dotyczy wszystkich właścicieli, którzy powinni dostarczać nowe dane do końca stycznia każdego roku kalendarzowego. Informacje można składać w Biurze Obsługi Interesanta, a zaleca się również korzystanie z dostępnych wzorów dokumentów do oceny stanu azbestu na terenie nieruchomości.
Źródło: Urząd Miasta Myślibórz
Oceń: Obowiązek zgłaszania wyrobów zawierających azbest w Myśliborzu
Zobacz Także